Αιτία το γεγονός ότι η ανάπτυξη υποδομών διανομής φυσικού αερίου δεν συνάδει με τις δραστηριότητες του Ομίλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη προετοιμάσει του σχετικούς φακέλους και αναμένει την ψήφιση του νομοσχεδίου για το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ που προετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Την ίδια στιγμή, στην αποχώρησή τους από το σκέλος των δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ που αφορά τη διαχείριση και την ανάπτυξη δικτύων, προσανατολίζονται σύμφωνα με πληροφορίες τα ΕΛΠΕ.
Διαφορετικό επιχειρηματικό προφίλ
Με δεδομένο ότι υπό την κυριότητα των Ελληνικών Πετρελαίων βρίσκεται το 35% της ενιαίας αυτή τη στιγμή Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου, θα βρεθούν να κατέχουν από 35% στις ΔΕΠΑ Δικτύων και Εμπορίας.
Έτσι, όσον αφορά τη ΔΕΠΑ Δικτύων, τα ΕΛΠΕ εκτιμούν πως τυχόν παραμονή τους δεν θα ταίριαζε με το επιχειρηματικό προφίλ του Ομίλου, οι δραστηριότητές του οποίου έχουν άλλη φυσιογνωμία από την ανάπτυξη και τη διαχείριση υποδομών για τη διανομή φυσικού αερίου.
Επομένως, στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας που θα ακολουθήσει, σχεδιάζουν να διαθέσουν προς πώληση όλο το ποσοστό τους, δηλαδή το 35%, μαζί με το μερίδιο που θα εκχωρήσει το Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.
Πλειοψηφικό ποσοστό στο σχήμα δραστηριοποίησης στην εμπορία φυσικού αερίου
Στον αντίποδα, ο Όμιλος έχει δηλώσει δημόσια πως ενδιαφέρεται να εμπλακεί πολύ πιο ενεργά στην εμπορία φυσικού αερίου, μέσω όμως ενός επιχειρηματικού σχήματος στο οποίο κατέχει θα κατέχει πλειοψηφικό ποσοστό.
Επομένως, όσον αφορά τον διαγωνισμό για την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, γνώμονας για τις κινήσεις που θα δρομολογήσει είναι πως δεν επιθυμεί να παραμείνει με 35% στην εταιρεία. Κάτι που σημαίνει πως ή θα αποκτήσει πλειοψηφικό της «πακέτο», ή θα αποχωρήσει και από αυτήν.
Όπως είναι ήδη γνωστό, το σχέδιο αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ, προβλέπει τον εταιρικό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων εμπορίας και υποδομών, που θα ιδιωτικοποιηθούν μέσω δύο ανεξάρτητων διαγωνισμών, καθώς και τη δημιουργία μίας τρίτης εταιρείες με τις συμμετοχές της ΔΕΠΑ σε διακρατικά πρότζεκτ (π.χ. ο αγωγός IGB) η οποία δεν θα αποκρατικοποιηθεί.
Έτσι, στη ΔΕΠΑ Εμπορίας θα υπαχθούν το τμήμα χονδρεμπορικής της ΔΕΠΑ, τα διακρατικά συμβόλαια, καθώς και η ΕΠΑ Αττικής, η οποία αποτελεί 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ. Από την άλλη πλευρά, στη ΔΕΠΑ Υποδομών θα περιέλθει η ΕΔΑ Αττικής (δίκτυο διανομής Αττικής), η ΔΕΔΑ (δίκτυο διανομής υπόλοιπης Ελλάδας) καθώς και η συμμετοχή της (51%) στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ (δίκτυο διανομής Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας).
Πώληση έως και του 65% του Δημοσίου σε εμπορία και δίκτυα
Χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στο συνέδριο του ΤΕΕ για τις επενδύσεις ανακοίνωσε δημόσια ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να πωληθεί το 100% του μεριδίου που διαθέτει το Δημόσιο στη ΔΕΠΑ (δηλαδή το 65% του συνόλου της εταιρίας) διευκρινίζοντας πάντως ότι το ποσοστό που θα διατεθεί θα προκύψει από την έρευνα αγοράς.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη το νομοσχέδιο για τον διαχωρισμό της ΔΕΠΑ θα κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει και τις ρυθμίσεις που αφορούν την απεμπλοκή της ΔΕΗ από τις λειτουργίες του δημόσιου λογιστικού σε ζητήματα προμηθειών και προσλήψεων.
Τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης θα πραγματοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο ελέγχει το ποσοστό του δημοσίου στη ΔΕΠΑ και σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες θα προκηρυχθούν δυο ξεχωριστοί διαγωνισμοί για τις υποδομές και την εμπορία, οι οποίοι ωστόσο θα τρέξουν παράλληλα ώστε οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές εφόσον το επιθυμούν να μπορούν να χτυπήσουν και τις δυο εταιρίες.
www.worldenergynews.gr