«Θα ήταν πράξη εσχάτης προδοσίας η πώληση του ποσοστού ή μέρους του ποσοστού του 35% που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στα ΕΛΠΕ, τόνισε από τη Θεσσαλονίκη η διοίκηση του Πανελληνίου Σωματείου Εργαζομένων στα ΕΛΠΕ ( ΠΣΕΕΠ), ζητώντας από τον Όμιλο να δώσει προσοχή στο διϋλιστήριο Θεσσαλονίκης το οποίο λειτουργεί από το 1966 και παρά τις βελτιώσεις που έγιναν στο παρελθόν, απαιτείται πλέον η αναβάθμιση του διϋλιστηρίου, το οποίο, με την παράλληλη κατασκευή μονάδας προπυλενίου, θα μπει και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων.
Θέση μας είναι, να επιστραφεί στο ελληνικό δημόσιο το μετοχικό πακέτο που έχει το ΤΑΙΠΕΔ.
Επισκεφθήκαμε τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Ξενόφο και μας δήλωσε ότι το Ταμείο να δοθούν κατευθύνσεις από την κυβέρνηση σχετικά με το θέμα της περαιτέρω ιδιωτικοποίησης κι’ αυτό ως το τέλος Οκτωβρίου. Μέχρι τώρα, όπως μας είπε ο κ. Ξενόφος, έχουν εκφραστεί μόνο προθέσεις».
Ο πρόεδρος της ΠΣΕΕΠ, εξέφρασε την εκτίμηση ότι η κυβέρνηση έχει εγκλωβιστεί μεταξύ της μνημονιακής υποχρέωσης για την είσπραξη 500 εκατ. ευρώ από την πώληση πρόσθετου μετοχικού πακέτου των ΕΛΠΕ και, τη δήλωση της Paneuropean του ομίλου Λάτσης, ότι δεν σκοπεύει να πωλήσει από το μερίδιο που ελέγχει και το οποίο ανέρχεται σε 45,47%.
«Δεν θα μείνουμε απαθείς σε περίπτωση νέου διαγωνισμού. Έχουμε κάνει ήδη επαφές με κόμματα και βουλευτές, όπως και με τον πρόεδρο της Βουλής κ. Τασούλα. Θα ήταν πράξη εσχάτης προδοσίας η πώληση μεριδίου των ΕΛΠΕ».
Η Θεσσαλονίκη θέλει μερίδιο στις επενδύσεις του Ομίλου
Όπως τονίσθηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, τα ΕΛΠΕ και ορθά, έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις στα συκροτήματα του Ασπροπύργου και της Ελευσίνας, αλλά τώρα πρέπει οπωσδήποτε, με τη βαλκανική προοπτική της Θεσσαλονίκης να ενισχύεται, να γίνει η αναβάθμιση του διϋλιστηρίου της Θεσσαλονίκης, μία επένδυση της τάξης περίπου του 1 δισ. ευρώ.
Ο μηχανικός και στέλεχος των ΕΛΠΕ Θεσσαλονίκης, αλλά και μέλος του δ.σ. της Εταιρείας ως εκπρόσωπος των εργαζομένων κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη έχει ουσιαστικά εξαιρεθεί από το 5ετές επενδυτικό πρόγραμμα των ΕΛΠΕ που φτάνει, σημειωτέον, στα 1,8 δισ. ευρώ.
Οι εργαζόμενοι χαιρετίζουν την υλοποίηση της επένδυσης των 400 εκατ. ευρώ για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος, από νέα μονάδα στο βιομηχανικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, με τη διαφορά , ότι αυτή είναι επένδυση της ELPEDISON.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, οι συνδικαλιστές των ΕΛΠΕ, τόνισαν ότι δεν φοβούνται για κάτι συγκεκριμένο, αλλά είναι υποχρέωσή τους να πιέσουν για να γίνουν τα έργα που θα διευρύνουν τις αναπτυξιακές προοπτικές του συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.
Πρόταση για 7 αναπτυξιακές επενδύσεις + ΟΚΤΑ
Όπως είπαν οι κ.κ. Π. Οφθαλμίδης, Θ. Κεμανετζής αντιπρόεδρος της Οργάνωσης και Κώστας Παπαγιαννόπουλος, γεν. γραμματέας, στις αρχές του 2020 θα αρχίσει η κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο, ισχύος 826 ΜW, μία επένδυση ύψους 400 εκατ. που θα εγκατασταθεί δίπλα στο υφιστάμενο εργοστάσιο.
Αλλά η παραπάνω επένδυση είναι της ELPEDISON και όχι ευθέως των ΕΛΠΕ τα οποία πρέπει να μετατραπούν σε ενεργειακό όμιλο και στον πυρήνα αυτής της μετατροπής πρέπει να συνεχίσει να είναι διϋλιστήριο της Θεσσαλονίκης.
«Προτείνουμε διϋλιστική αναβάθμιση του εργοστασίου Θεσσαλονίκης, κατασκευή μονάδας προπυλενίου, μονάδα βιοντίζελ, μονάδες ΑΠΕ, επαναλειτουργία του αγωγού μεταφοράς καυσίμων Θεσσαλονίκη- Σκόπια. Με τον καθαρισμό του αγωγού» εξήγησε ο κ. Οφθαλμίδης, » μπορούν να μεταφερθούν πλέον όλα τα προϊόντα. Πρέπει να γίνει μία διακρατική συμφωνία με τη κυβέρνηση της γειτονικής χώρας. Με τις δεξαμενές που διαθέτει η ΟΚΤΑ στα Σκόπια, τα ΕΛΠΕ θα μπορούν να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση σε άλλες βαλκανικές αγορές.
«Ζητάμε επίσης μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, αύξηση παραγωγικότητας του εργοστασίου πολυπροπυλενίου και αύξηση της δυναμικότητας της μονάδας επεξεργασίας υγρών αποβλήτων». Σημειώνετα ότι η πρώτη ύλη για τη μονάδα πολυπροπυλενίου της Θεσσαλονίκης, μεταφέρεται από τα εργοστάσια της Αθήνας.
Οι εξελίξεις στην αγορά ενέργειας
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έχει αναφορά στις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, που διαμορφώνονται από την κλιματική αλλαγή και την οικονομική κρίση αλλά και τις νέες πολιτικές, διεθνώς, στην ενεργειακή αγορά, στην οποία τα Ευρωπαϊκά διϋλιστήρια, είναι σε δυσμενέστερη θέση σε σύγκριση με τα διϋλιστήρια της Μέσης Ανατολής, καθώς οι απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας επιβαρύνουν το κόστος λειτουργίας τους με αποτέλεσμα από το 2008 και μετά να έχουν κλείσει ή αλλάξει χρήση 22 διϋλιστήρια , συνολικής δυναμικότητας 2,6 εκατ. βαρελιών, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 13% της διϋλιστικής δυναμικότητας της Ευρώπης.
Τα ΕΛΠΕ, έχουν διεισδύσει στη Βαλκανική αγορά πετρελαιοειδών και ενέργειας διαθέτοντας :24 πρατήρια στην Βόρεια Μακεδονία, 90 στη Βουλγαρία, 56 στη Σερβία και 40 στο Μαυροβούνιο. Από το διϋλιστήριο Θεσσαλονίκης διακινούνται καθημερινά 80 βυτία για τα Σκόπια και 30 βυτία για την Βουλγαρία.
«Είμαστε σε διαδικασίες χαμηλών εκπομπών, αύριο θα πάμε στην παραγωγή προϊόντων χαμηλών εκπομπών, πρέπει να προετοιμαστούμε», είπε ο κ. Παπαγιαννόπουλος προσθέτοντας » Νέες επενδύσεις, σημαίνουν επίσης και νέες θέσεις εργασίας, όταν για κάθε μία θέση εργασίας στα ΕΛΠΕ, περιφερειακά υποστηρίζονται άλλες επτά. Έχουμε βαρεθεί να κλείνουν εργοστάσια στην Ελλάδα, πρέπει να ενισχυθεί η ανάπτυξη του βιομηχανικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης».