Σάββατο 11 Μαΐου 2019

Στο Βασιλικό το 2020 η Πετρολίνα

Εντός των χρονοδιαγραμμάτων προχωρά με γοργούς ρυθμούς παρά την πολυπλοκότητα του έργου, το νέο ιδιόκτητο τερματικό υγρών καυσίμων της «Πετρολίνα» στο Βασιλικό, όπου θα μετακινηθούν οι εγκαταστάσεις  της κυπριακής εταιρείας από τη Λάρνακα.


«Τα χρονοδιαγράμματα που υπεγράφησαν με το κράτος θα τηρηθούν, εφόσον και οι σχετικές άδειες δοθούν με βάση τα χρονοδιαγράμματα», ήταν η σαφής νύξη του εκτελεστικού προέδρου της εταιρείας Κωστάκη Λευκαρίτη.
Η συνολική επένδυση αναμένεται να ξεπεράσει τα €80 εκατ. και οι νέες εγκαταστάσεις ολοκληρώνονται εντός των χρονικών περιθωρίων που είχαν από την αρχή τεθεί, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2019, όπως εξήγησε, αναλύοντας σε δημοσιογράφους που ξεναγήθηκαν χθες στο τερματικό, τα λεπτομερή χρονοδιαγράμματα λειτουργίας του, ο γεν. διευθυντής επιχειρήσεων της «Πετρολίνα», Δημήτρης Μαυρομίχαλος.
Το τερματικό της «Πετρολίνα» στο Βασιλικό, με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης θα αποτελείται από 18 δεξαμενές, συνολικής χωρητικότητας αποθήκευσης και διαχείρισης 113.000 κυβικών μέτρων όλων των τύπων υγρών καυσίμων, δηλαδή 77.000 κυβικών μέτρων περισσότερο από ό,τι οι εγκαταστάσεις της στη Λάρνακα. Ουσιαστικά οι δυνατότητες του τερματικού, ξεπερνούν κατά 300% αυτών των εγκαταστάσεων της Λάρνακας που θα αποξηλωθούν.
Η «Πετρολίνα», όπως αποκάλυψε χθες ο εκτελεστικός διευθυντής της Ντίνος Λευκαρίτης, είχε θέσει στρατηγικό της στόχο, τη σταδιακή μετακίνηση στο Βασιλικό από το 2000, όταν υπογράφτηκε η τότε συμφωνία για μετακίνηση των εγκαταστάσεων ώς το 2010, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον δήμαρχο Λάρνακας. 
Το πρώτο βήμα έγινε το 2003, όταν εξαγόρασε την Total Aviation, που μίσθωνε δύο δεξαμενές αποθήκευσης από το τσιμεντοποιείο Βασιλικού. Τον επόμενο χρόνο είχε ήδη μετακινήσει από τη Λάρνακα στο Βασιλικό, όλα τα αποθέματα αεροπορικών καυσίμων και στη Λάρνακα έμειναν μόνο τα καύσιμα κίνησης, δηλαδή βενζίνες και πετρέλαιο. 
Ακολούθως, από το 2005 μίσθωσε άλλες τρεις δεξαμενές στο Βασιλικό και σταδιακά, μετέφερε εκεί από τη Λάρνακα τα λεγόμενα «μαύρα» προϊόντα, δηλαδή βαρύ και ελαφρύ μαζούτ, το  ναυτιλιακό ντίζελ και άλλα, διαδικασία που ολοκληρώθηκε μέχρι το 2011.  Στο μεταξύ, αναβάθμισε τις εγκαταστάσεις φορτοεκφόρτωσης δεξαμενοπλοίων μέσα στο λιμάνι του Βασιλικού και κατασκεύασε έξι νέους αγωγούς για τη διέλευση καυσίμων από το λιμάνι προς τις εγκαταστάσεις της.
Το 2012 η «Πετρολίνα» αγόρασε γη εμβαδού 49.050 τ.μ. και τις επτά δεξαμενές υγρών καυσίμων που ανήκαν στο τσιμεντοποιείο Βασιλικού προχωρώντας σε σημαντική επέκταση του τερματικού της στο Βασιλικό, με ακόμα επτά καινούργιες δεξαμενές και αγωγούς φορτοεκφόρτωσης δεξαμενοπλοίων. 
Τώρα, η «Πετρολίνα» προχωρά με την ανέγερση τεσσάρων επιπρόσθετων δεξαμενών. Ταυτόχρονα, ετοιμάζεται και υπερσύγχρονο σύστημα φόρτωσης βυτιοφόρων.
(του Πέτρου Θεοχαρίδη, Φιλελεύθερος)