Με τη μετοχή να έχει ανακτήσει περίπου τις μισές απώλειες απωλειών, από την ημέρα της ανακοίνωσης των δύο πρόσφατων εξαγορών (IBG και Alpha), η παρουσίαση των αποτελεσμάτων 9μηνου της Motor Oil απέκτησε την περασμένη εβδομάδα διπλό ενδιαφέρον:
πρώτον για την επίσημη τοποθέτηση της διοίκησης για τη σκοπιμότητα των επενδύσεων και δεύτερον για τα γενικότερα μηνύματα σε σχέση με τη στρατηγική του ομίλου. Άλλωστε το κλίμα στην αγορά παρέμενε παγωμένο, όπως έδειξε μια σειρά από εκθέσεις αναλυτών.
Ενδεικτικά η UBS χαρακτήρισε τις εξαγορές ως "ασυνήθιστες", που παρά το χαμηλό ύψος τους πιθανόν να επηρεάσουν την ψυχολογία των επενδυτών. Η UBS επί της ουσίας ζήτησε στην έκθεσή της από τη διοίκηση να δεσμευτεί σε σχέση με την αξιοποίηση της ρευστότητας , χαρακτηρίζοντας ως ιδιαίτερα καλή ευκαιρία τα αποτελέσματα 9μήνου για να επαναβεβαιωθεί η μερισματική πολιτική του ομίλου.
Εν πολλοίς η διοίκηση της Motor Oil απάντησε στα ζητούμενα της αγοράς, με το αν. διευθύνοντα σύμβουλο Π. Τζαννετάκη να υπενθυμίζει τη συνέπεια αλλά και τη δέσμευση του ομίλου προς τους μετόχους του στα 18 χρόνια της δημόσιας παρουσίας της ως εισηγμένης. Ποια ήταν τα βασικά μηνύματα; -Είμαστε ενεργειακή εταιρεία διύλισης και αυτό δεν αλλάζει. Οι επενδύσεις που έγιναν στην IBG και τον Alpha είναι συμπληρωματικές στην κύρια δραστηριότητα.
-Οι συγκεκριμένες κινήσεις είναι μικρές σε μέγεθος, δεν επηρεάζουν τα μεγέθη του 2018 και σε καμία περίπτωση δεν ακουμπούν τη μερισματική πολιτική. -Για την IBG ειδική μνεία έγινε προς τους διεθνείς αναλυτές ότι η συγκεκριμένη τράπεζα είναι καθαρά επενδυτική χωρίς έκθεση σε NPLs. Επίσης η συμμετοχή της Motor Oil στην τράπεζα μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς θα είναι μειοψηφική και επομένως δεν θα απαιτηθεί απασχόληση κεφαλαίων του ομίλου.
-Ο τηλεοπτικός σταθμός είναι κερδοφόρος και με χαμηλή μόχλευση, ενώ είναι από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα ενώ αποκτήθηκε σε καλό τίμημα. -Και οι δύο κινήσεις δημιουργούν συνέργειες στο άνοιγμα της ΜΟΗ στο retail, είτε μέσω των Loyalty cards είτε μέσω του μάρκετινγκ και της διαφήμισης. Να σημειωθεί εξάλλου ότι στις καταστάσεις 9μηνου, αποκαλύπτεται και το κόστος για την εξαγορά του 90% της εταιρείας προμήθειας ρεύματος και φυσικού αερίου NRG το οποίο διαμορφώθηκε στα 16,65 εκ. ευρώ. Ωστόσο καθώς τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της NRG κατά την εξαγορά ήταν 2,68 εκ. ευρώ η τελική ταμειακή εκροή του ομίλου, ήταν 13,97 εκ. ευρώ.
Νέες κινήσεις Εάν υπάρχει κάποια αλλαγή στρατηγικής, αυτή, όπως φάνηκε και στα αποτελέσματα, δεν αφορά στη ενεργειακή φυσιογνωμία και το core business του ομίλου. Αυτή αφορά στη στόχευση προς την ελληνική αγορά. Πράγματι όπως φάνηκε και στα μεγέθη του εννεαμήνου, ο όμιλος έχει εντείνει την παρουσία του στην ελληνική αγορά όπως δείχνουν και οι πωλήσεις: 1,805 εκ. μετρικοί τόνοι κατευθύνθηκαν στην εσωτερική αγορά φέτος στο 9μηνο από 1,724 εκ. μετρικούς τόνους πέρυσι (4,6%) με την αύξηση να είναι ακόμη μεγαλύτερη (8%) στα καύσιμα κίνησης.
Στην εσωτερική αγορά υπάρχει μεγαλύτερο premium ανέφερε η διοίκηση στους αναλυτές, σημειώνοντας ότι όλες οι πρόσφατες επενδυτικές κινήσεις έχουν την ίδια στόχευση δηλαδή τη διεύρυνση του αποτυπώματος της ΜΟΗ στην ελληνική αγορά. Νέα επένδυση Πάντως η διοίκηση του ομίλου επιμένει ότι η φιλική προς τους μετόχους μερισματική πολιτική, η οποία αποτελεί κομμάτι της φιλοσοφίας της Motor Oil, θα συνεχιστεί αδιάλειπτα και σε αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθεί και η αξιοποίηση των σημαντικών ελεύθερων χρηματοροών.
Πάντως σε ό,τι αφορά την στρατηγική στο core business η διοίκηση προανήγγειλε για τις αρχές του 2019 νέο μεγάλο project στον τομέα της διύλισης, χωρίς να επεκταθεί περαιτέρω ως προς το περιεχόμενο, το ύψος, το χρονοδιάγραμμα της επένδυσης. Σύμφωνα με τη διοίκηση οι ανοιχτές γραμμές και τα διαθέσιμα του ομίλου ξεπερνούν αυτή τη στιγμή το 1 δισ. ευρώ. (του Χάρη Φλουδόπουλου)
πρώτον για την επίσημη τοποθέτηση της διοίκησης για τη σκοπιμότητα των επενδύσεων και δεύτερον για τα γενικότερα μηνύματα σε σχέση με τη στρατηγική του ομίλου. Άλλωστε το κλίμα στην αγορά παρέμενε παγωμένο, όπως έδειξε μια σειρά από εκθέσεις αναλυτών.
Ενδεικτικά η UBS χαρακτήρισε τις εξαγορές ως "ασυνήθιστες", που παρά το χαμηλό ύψος τους πιθανόν να επηρεάσουν την ψυχολογία των επενδυτών. Η UBS επί της ουσίας ζήτησε στην έκθεσή της από τη διοίκηση να δεσμευτεί σε σχέση με την αξιοποίηση της ρευστότητας , χαρακτηρίζοντας ως ιδιαίτερα καλή ευκαιρία τα αποτελέσματα 9μήνου για να επαναβεβαιωθεί η μερισματική πολιτική του ομίλου.
Εν πολλοίς η διοίκηση της Motor Oil απάντησε στα ζητούμενα της αγοράς, με το αν. διευθύνοντα σύμβουλο Π. Τζαννετάκη να υπενθυμίζει τη συνέπεια αλλά και τη δέσμευση του ομίλου προς τους μετόχους του στα 18 χρόνια της δημόσιας παρουσίας της ως εισηγμένης. Ποια ήταν τα βασικά μηνύματα; -Είμαστε ενεργειακή εταιρεία διύλισης και αυτό δεν αλλάζει. Οι επενδύσεις που έγιναν στην IBG και τον Alpha είναι συμπληρωματικές στην κύρια δραστηριότητα.
-Οι συγκεκριμένες κινήσεις είναι μικρές σε μέγεθος, δεν επηρεάζουν τα μεγέθη του 2018 και σε καμία περίπτωση δεν ακουμπούν τη μερισματική πολιτική. -Για την IBG ειδική μνεία έγινε προς τους διεθνείς αναλυτές ότι η συγκεκριμένη τράπεζα είναι καθαρά επενδυτική χωρίς έκθεση σε NPLs. Επίσης η συμμετοχή της Motor Oil στην τράπεζα μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς θα είναι μειοψηφική και επομένως δεν θα απαιτηθεί απασχόληση κεφαλαίων του ομίλου.
-Ο τηλεοπτικός σταθμός είναι κερδοφόρος και με χαμηλή μόχλευση, ενώ είναι από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα ενώ αποκτήθηκε σε καλό τίμημα. -Και οι δύο κινήσεις δημιουργούν συνέργειες στο άνοιγμα της ΜΟΗ στο retail, είτε μέσω των Loyalty cards είτε μέσω του μάρκετινγκ και της διαφήμισης. Να σημειωθεί εξάλλου ότι στις καταστάσεις 9μηνου, αποκαλύπτεται και το κόστος για την εξαγορά του 90% της εταιρείας προμήθειας ρεύματος και φυσικού αερίου NRG το οποίο διαμορφώθηκε στα 16,65 εκ. ευρώ. Ωστόσο καθώς τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της NRG κατά την εξαγορά ήταν 2,68 εκ. ευρώ η τελική ταμειακή εκροή του ομίλου, ήταν 13,97 εκ. ευρώ.
Νέες κινήσεις Εάν υπάρχει κάποια αλλαγή στρατηγικής, αυτή, όπως φάνηκε και στα αποτελέσματα, δεν αφορά στη ενεργειακή φυσιογνωμία και το core business του ομίλου. Αυτή αφορά στη στόχευση προς την ελληνική αγορά. Πράγματι όπως φάνηκε και στα μεγέθη του εννεαμήνου, ο όμιλος έχει εντείνει την παρουσία του στην ελληνική αγορά όπως δείχνουν και οι πωλήσεις: 1,805 εκ. μετρικοί τόνοι κατευθύνθηκαν στην εσωτερική αγορά φέτος στο 9μηνο από 1,724 εκ. μετρικούς τόνους πέρυσι (4,6%) με την αύξηση να είναι ακόμη μεγαλύτερη (8%) στα καύσιμα κίνησης.
Στην εσωτερική αγορά υπάρχει μεγαλύτερο premium ανέφερε η διοίκηση στους αναλυτές, σημειώνοντας ότι όλες οι πρόσφατες επενδυτικές κινήσεις έχουν την ίδια στόχευση δηλαδή τη διεύρυνση του αποτυπώματος της ΜΟΗ στην ελληνική αγορά. Νέα επένδυση Πάντως η διοίκηση του ομίλου επιμένει ότι η φιλική προς τους μετόχους μερισματική πολιτική, η οποία αποτελεί κομμάτι της φιλοσοφίας της Motor Oil, θα συνεχιστεί αδιάλειπτα και σε αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθεί και η αξιοποίηση των σημαντικών ελεύθερων χρηματοροών.
Πάντως σε ό,τι αφορά την στρατηγική στο core business η διοίκηση προανήγγειλε για τις αρχές του 2019 νέο μεγάλο project στον τομέα της διύλισης, χωρίς να επεκταθεί περαιτέρω ως προς το περιεχόμενο, το ύψος, το χρονοδιάγραμμα της επένδυσης. Σύμφωνα με τη διοίκηση οι ανοιχτές γραμμές και τα διαθέσιμα του ομίλου ξεπερνούν αυτή τη στιγμή το 1 δισ. ευρώ. (του Χάρη Φλουδόπουλου)