Πολύ καλή επίδοση στην ελληνική αγορά καυσίμων αναμένεται ότι θα έχει στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο όμιλος των ΕΛΠΕ ΕΛΠΕ -1,26% 7,84 με αύξηση που μπορεί να αγγίζει ακόμα και το 7%, εκτίμησε χθες από το βήμα της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ανδρέας Σιάμισιης.
Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι τα μεγέθη φέτος, έτσι όπως τρέχει το ά εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης κινούνται στο ίδιο πλαίσιο με πέρσι. Από εκεί και πέρα, έστειλε το δικό του μήνυμα στην κυβέρνηση αναφορικά με την έκτακτη εισφορά στα διϋλιστήρια.
Δεν υπάρχουν υπερκέρδη, όπως τόνισε και μας προβληματίζει ο χρονισμός της απόφασης (σ.σ. η οποία, σημειωτέον, ήρθε μία μέρα μετά τη γενική συνέλευση της Μότορ Όιλ και μία εβδομάδα πριν της HelleniQ Energy κι ενώ έχουν καθοριστεί τα μερίσματα).
Είπε ακόμα ότι τα ποσά θα πάνε για την στήριξη των ευάλωτων, όταν είναι γνωστό το πόσο στηρίζουμε κι εμείς σαν όμιλο τις ευαίσθητα κοινωνικές ομάδες.
Επεσήμανε ότι ο όμιλος δεν θα επηρεαστεί, αλλά μόνο η Ελληνικά Πετρέλαια, κάτι που θα φανεί στις αποδόσεις της τρέχουσας και της επόμενης χρήσης.
Μάλιστα είπε ότι δεν θα υπάρξει συνέχεια στις έκτακτες εισφορές, αφού η κοινοτική οδηγία περιελάμβανε την κερδοφορία μέχρι και το 2023.
Ο κ. Σιάμισιης έκανε λόγο για «ανωμαλία» στην αγορά που έφερε η απόφαση αυτή, «τιμωρώντας» τις σωστές εταιρείες.
Επίσης, δείχνοντας προς την κυβέρνηση και απαιτώντας να λάβει μέτρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, επικαλέστηκε μετρήσεις τρίτων, λέγοντας ότι υπάρχει κλοπή σε διψήφιο ποσοστό.
«Έχουμε φτάσει στο σημείο να ανταγωνιζόμαστε πρατήρια που πουλάνε φθηνότερα από τα διυλιστήρια και το ξέρει αυτό η κυβέρνηση. Το 50% της δραστηριότητάς μας προέρχεται από το εξωτερικό και φορολογούμαστε υπέρμετρα. Τα νούμερά μας είναι μεγάλα, αλλά η κερδοφορία ανά λίτρο μικρή. Στα 13 δισ. ευρώ ο τζίρος, ενώ αν βάλουμε τους φόρους, γιατί είμαστε και εισπράκτορες, ανεβαίνει στα 20 δισ. ευρώ. Με τα κέρδη στα 478 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% έρχεται από το εξωτερικό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Και υπογράμμισε: «Εμείς και η Motor Oil προσθέτουμε αξία στην οικονομία. Εμείς και μόνο απασχολούμε 4,5 δισ. κεφάλαια».
Επίσης, σχετικά με την πράσινη μετάβαση, ο κ. Σιάμισιης είπε με νόημα «ας μη βιαστούμε να κλείσουμε κανένα διυλιστήριο», ενώ απέδωσε τις ευθύνες στην Ευρωπαϊκή πολιτική, καθώς δεν είναι οριστική και υπάρχει ο κίνδυνος αλλαγής κάθε φορά με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν τα διϋλιστήρια που, πόσο και σε ποιο τομέα να επενδύσουν. Δηλαδή, αν θα είναι η πράσινη ενέργεια, το υδρογόνο, το φυσικό αέριο, τα δίκτυα που απαιτούνται.
ΔΕΠΑ Εμπορίας
Ο κ. Σιάμισιης ρωτήθηκε από τους μετόχους και για την ΔΕΠΑ Εμπορίας, λόγω της συμμετοχής 35% που έχει ο όμιλος, λέγοντας ότι η εταιρεία σκοπεύει να αποτραβηχτεί.
Μάλιστα, βρίσκονται σε εξέλιξη οι συζητήσεις με το Δημόσιο που έχει το 65%, καθώς οι δύο εταιρείες, όπως προκύπτει, θα είναι ευθέως ανταγωνιστικές.
Η ΔΕΠΑ θα καταστεί ενεργειακή εταιρεία, με αποτέλεσμα πολλές δράσεις να αλληλοκαλύπτονται με άλλες δραστηριότητες του ομίλου, όπως στην προμήθεια -π.χ. η Φυσικό Αέριο με την Elpedison προσθέτοντας πως σύντομα θα αποσαφηνιστεί το τοπίο.
Επιπλέον, ως προς την Elpedison, ξεκαθάρισε ότι το διαζύγιο με τους Ιταλούς της Edison είναι προειλημμένη απόφαση, δεν απέκλεισε ο όμιλος να εξαγοράσει το 50% του μεριδίου τους ή αυτός να τους πουλήσει το δικό του 50% στην εταιρεία, κι αυτό γιατί η δραστηριότητα της ηλεκτρικής ενέργειας δεν του αποφέρει πλέον τα αναμενόμενα.
Ως προς την μετοχή, είπε τέλος, ότι πάνω από 80% απόδοση έχει (σ.σ. η μετοχή) την τελευταία διετία, συμπεριλαμβανομένων των μερισμάτων.
Βοήθησε πάρα πολύ το placement που έγινε από το ΤΑΙΠΕΔ και την Paneuropean Oil (σ.σ. Λάτσης), καθώς νέοι μέτοχοι μπήκαν στην εταιρεία και αυξήθηκε η εμπορευσιμότητα της μετοχής. Βεβαίως εμείς κρινόμαστε από το αποτέλεσμα, να είναι δηλαδή καλή η αγορά στα περιθώρια διύλισης.»