Σημαντικές προκλήσεις αντιμετωπίζει η ποντοπόρος ναυτιλία για την ενεργειακή της μετάβαση, όπως ανέλυσε σήμερα στο Hydrogen & Green Gases Forum ο Δρ Γιώργος Σκεύης, Γενικός Διευθυντής της CLEOS.
Καταρχήν, υπάρχουν μεγάλες τεχνικές προκλήσεις και αντιμετωπίζονται με συμπράξεις με ακαδημαϊκούς φορείς. Όμως, λύσεις που εφαρμόζονται στην ακτοπλοΐα όπως π.χ. οι μπαταρίες δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην ποντοπόρο ναυτιλία.
"Ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο είναι επί της ουσίας ένα μη διασυνδεδεμένο νησί που περιφέρεται ανά την υφήλιο. Δεν έχει πρόσβαση στην πράσινη ενέργεια και το καύσιμο είναι το μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας του", τόνισε ο κ. Σκεύης.
Επίσης η ναυτιλία σε 98% ποσοστό χρησιμοποιεί ένα βαρύ καύσιμο που κανείς άλλος δεν θέλει, άρα ελέγχει την τιμή που είναι χαμηλή. Ο κλάδος προσπαθεί να κάνει το βέλτιστο για την απανθρακοποίηση και αυτό δεν αφορά αποκλειστικά την αλλαγή καυσίμου. Είναι ένας συνδυασμός λύσεων και για να το πετύχει υπάρχουν συγκεκριμένα εργαλεία που περιλαμβάνουν την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και τη δέσμευση άνθρακα.
Μια καλή λύση για τον κλάδο είναι η μεθανόλη και το 70% των πλοίων που κατασκευάζονται σήμερα με εναλλακτικά καύσιμα είναι τέτοια πλοία. Υπάρχει, όμως το θέμα της διαθεσιμότητας και της τιμής στην περίπτωσή της.