To πλοίο παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πλοίου (FPSO), που αποτελεί βασικό κομμάτι του μεγαλύτερου έργου στο χαρτοφυλάκιό της BP, το οποίο ήρθε από την Κίνα στον τελικό του προορισμό στα ανοικτά των ακτών. της Μαυριτανίας και της Σενεγάλης, όπου το πρώτο αέριο αναμένεται το τρίτο τρίμηνο του 2024 σύμφωνα με το offshore.
Η άφιξη του FPSO επιτρέπει στην BP να ενισχύσει το έργο ανάπτυξης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) Phase 1 Greater Tortue Ahmeyim (GTA), το οποίο προβλέπεται να παράγει φυσικό αέριο από ένα υποθαλάσσιο σύστημα εξαιρετικά βαθέων υδάτων και το FPSO Tortue που θα επεξεργαστεί το αέριο, αφαιρώντας βαρύτερα συστατικά υδρογονανθράκων.
Στη συνέχεια, το αέριο θα μεταφερθεί στο πλωτό LNG (FLNG) Gimi του Golar LNG, το οποίο έφτασε στα θαλάσσια σύνορα της Μαυριτανίας και της Σενεγάλης το πρώτο τρίμηνο του 2024. Το FPSO Tortue ξεκίνησε το ταξίδι του προς το έργο GTA στις 20 Ιανουαρίου 2023, από Qidong, Κίνα, μετά την ολοκλήρωση μιας σειράς θαλάσσιων δοκιμών μετά την κατασκευή στην Cosco Shipping Heavy Industry για τριάμισι χρόνια.
Το σκάφος υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και επισκευή στα Ναυπηγεία της Τενερίφης στα Κανάρια Νησιά προτού φτάσει στην τοποθεσία του έργου, διανύοντας περισσότερα από 12.000 ναυτικά μίλια για να φτάσει στον προορισμό του. Σύμφωνα με την BP, το FPSOβρίσκεται επί του παρόντος αγκυροβολημένο στην τοποθεσία 40 km υπεράκτια σε βάθος νερού 120 m. Η βρετανική εταιρεία είναι ο χειριστής του έργου GTA για λογαριασμό των εταίρων της, συμπεριλαμβανομένων των Kosmos Energy, Petrosen και SMH.
Ο Dave Campbell, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της BP στη Μαυριτανία και τη Σενεγάλη, σχολίασε: «Η BP επενδύει στο σημερινό ενεργειακό σύστημα – και στο αύριο επίσης, και η Φάση 1 του GTA αντιπροσωπεύει αυτή την επένδυση σε δράση. Και αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα ορόσημο για το έργο, μια καινοτόμος ανάπτυξη LNG που πρωτοπορεί στην απελευθέρωση πόρων φυσικού αερίου για τη Μαυριτανία και τη Σενεγάλη.
Παραγωγή LNG
Η ανάπτυξη GTA Phase 1, η οποία θεωρείται ότι είναι η πρώτη ανάπτυξη φυσικού αερίου σε αυτή τη νέα λεκάνη υπεράκτιας Μαυριτανίας και Σενεγάλης, αναμένεται να παράγει περίπου 2,3 εκατομμύρια τόνους LNG ετησίως για περισσότερα από 20 χρόνια.
Με πηγάδια σε βάθη νερού έως και 2.850 m, το έργο λέγεται ότι έχει τη βαθύτερη υποθαλάσσια υποδομή στην Αφρική και έχει λάβει το καθεστώς του εθνικού έργου στρατηγικής σημασίας από τους προέδρους τόσο της Μαυριτανίας όσο και της Σενεγάλης.
Το FPSO, το οποίο αναμένεται να επεξεργάζεται περισσότερα από 500 εκατομμύρια κυβικά πόδια αερίου την ημέρα, θα αφαιρεί νερό, συμπύκνωμα και ακαθαρσίες από το αέριο πριν το μεταφέρει μέσω αγωγού στο σκάφος FLNG στον τερματικό σταθμό Hub, περίπου 10 χλμ. από την ακτή.
Στη συνέχεια, το αέριο θα ψύχεται κρυογονικά, θα υγροποιείται και θα αποθηκευτεί στο FLNG Gimi προτού μεταφερθεί σε μεταφορείς LNG για εξαγωγή, ενώ μέρος του θα διατίθεται για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης στις δύο χώρες υποδοχής.
Με επιφάνεια ισοδύναμη με δύο γήπεδα ποδοσφαίρου και δέκα ορόφους σε ύψος, το FPSO του έργου GTA είναι κατασκευασμένο από περισσότερους από 81.000 τόνους χάλυβα, 37.000 m καρούλια σωλήνων και 1,52 εκατομμύρια μέτρα καλώδιο και θα έχει έως και 140 άτομα κατά την κανονική λειτουργία του.
Η BP ξεκίνησε πρόσφατα την παραγωγή πετρελαίου από τη νέα της πλατφόρμα στην Κασπία Θάλασσα και κέρδισε διετή άδεια για ένα κοίτασμα φυσικού αερίου στην Καραϊβική, το οποίο εκτείνεται στα θαλάσσια σύνορα μεταξύ Βενεζουέλας, Τρινιδάδ και Τομπάγκο.