Οι ναυτιλιακοί και εμπορικοί όμιλοι ζητούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση να προωθήσει την ανάπτυξη της αμμωνίας και του πράσινου υδρογόνου ως τις καλύτερες επιλογές καυσίμων πλοίων προκειμένου να επιταχύνει την πολιτική της απανθρακοποίησης.
Το 90% του παγκόσμιου εμπορίου εξυπηρετείται μέσω θαλάσσης και η παγκόσμια ναυτιλία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι για τη ναυτιλία που έχουν τεθεί από τα Ηνωμένα Έθνη, οι μεγάλοι βιομηχανικοί όμιλοι λένε ότι τα πρώτα πλοία καθαρού μηδενικού θα πρέπει να εισέλθουν στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030, με τα πλοία να τροφοδοτούνται από καύσιμα όπως είναι το πράσινο υδρογόνο και η σύνθετη αμμωνία.
Η Trafigura καθώς και άλλες επιχειρήσεις προέτρεψαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να δώσει προτεραιότητα σε αυτά τα δύο καύσιμα στο πλαίσιο του σχεδίου της πρωτοβουλίας FuelEU Maritime, η οποία επιδιώκει να ενισχύσει την παραγωγή και τη χρήση βιώσιμης θαλάσσιας ενέργειας.
«Με βάση τα στοιχεία ανεξάρτητης έρευνας και με τη γνώση που έχουμε σήμερα, πιστεύουμε ότι τα καύσιμα με βάση το υδρογόνο θα είναι τα ναυτιλιακά καύσιμα του μέλλοντος», δήλωσε εκπρόσωπος της Trafigura.
Άλλα έργα προβλέπουν τη χρήση υδρογόνου για την παραγωγή άλλων προϊόντων, όπως η αμμωνία, για τη βελτίωση της βιωσιμότητας.
Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την Getting to Zero έδειξε αυτήν την εβδομάδα έδειξε ότι τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών πρέπει να αντισταθμίσουν το 5% του ενεργειακού μίγματος των διεθνών μεταφορών έως το 2030 για να διασφαλιστεί ότι η απαλλαγή από τον άνθρακα του τομέα είναι σύμφωνη με τους κλιματικούς στόχους της συμφωνίας του Παρισιού.
Με τις παραπάνω θέσεις συντάσσονται και άλλες εταιρείες όπως είναι οι CMB, DFDS, Torvald Klaveness, Viking Cruises, η ένωση Hydrogen Europe, η Lloyd's Register και η Transport & Environment.
(insider.gr)