Κριτήριο για να ενταχθεί ένας Νομός στο πλαφόν αποτελεί το αν ένα σημαντικό ποσοστό των τοπικών πρατηρίων – άνω του 70% - υπερβαίνει την τιμή αναφοράς
Εστάλη από τη ΡΑΕ σήμερα (8/8) το απόγευμα προς τα δύο συναρμόδια υπουργεία η αιτιολογική γνώμη για την επιβολή ανώτατων τιμών πώλησης στους καταναλωτές (ΑΤΚ) της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης.
Έτσι, εναπόκειται πλέον στα υπουργεία Οικονομίας και Ανάπτυξης καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να αποφασίσουν κατά πόσο θα θέσουν σε εφαρμογή το μέτρο για τα δύο καύσιμα, εκδίδοντας τη σχετική ΚΥΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του World Energy News, στην εισήγηση της ΡΑΕ γίνεται μία κατάταξη των Νομών με βάση τη διακύμανση των τιμών το τελευταίο δίμηνο, ενώ περιλαμβάνεται επίσης ο τρόπος προσδιορισμού των Νομών προς επιβολή πλαφόν.
Ο εν λόγω τρόπος προβλέπει τον υπολογισμό μίας τιμής αναφοράς για κάθε Νομό (με κριτήρια όπως το μεταφορικό κόστος) και την αντιπαραβολή της με τη διασπορά των τιμών που καταγράφονται στα τοπικά βενζινάδικα.
Έτσι, κριτήριο για το κατά πόσο σε κάποιον Νομό η τοπική αγορά τελεί υπό ατελή ανταγωνισμό αποτελεί το αν ένα σημαντικό ποσοστό των τοπικών πρατηρίων (δηλαδή πάνω από 70%) υπερβαίνει αυτή την τιμή αναφοράς.
Μάλιστα, η συγκεκριμένη μεθοδολογία δεν θα χρησιμοποιηθεί μόνο για τον αρχικό προσδιορισμό των Νομών όπου θα επιβληθεί πλαφόν, αν βέβαια δώσουν το «πράσινο φως» τα συναρμόδια υπουργεία.
Κι αυτό γιατί τα στοιχεία θα επικαιροποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ώστε αν για παράδειγμα κάποια περιοχή αποκλίνει στην πορεία από αυτό το κριτήριο, τότε να προστεθεί κι αυτή σε όσες έχει ήδη εφαρμοσθεί το μέτρο.
Έτσι, εναπόκειται πλέον στα υπουργεία Οικονομίας και Ανάπτυξης καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να αποφασίσουν κατά πόσο θα θέσουν σε εφαρμογή το μέτρο για τα δύο καύσιμα, εκδίδοντας τη σχετική ΚΥΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του World Energy News, στην εισήγηση της ΡΑΕ γίνεται μία κατάταξη των Νομών με βάση τη διακύμανση των τιμών το τελευταίο δίμηνο, ενώ περιλαμβάνεται επίσης ο τρόπος προσδιορισμού των Νομών προς επιβολή πλαφόν.
Ο εν λόγω τρόπος προβλέπει τον υπολογισμό μίας τιμής αναφοράς για κάθε Νομό (με κριτήρια όπως το μεταφορικό κόστος) και την αντιπαραβολή της με τη διασπορά των τιμών που καταγράφονται στα τοπικά βενζινάδικα.
Έτσι, κριτήριο για το κατά πόσο σε κάποιον Νομό η τοπική αγορά τελεί υπό ατελή ανταγωνισμό αποτελεί το αν ένα σημαντικό ποσοστό των τοπικών πρατηρίων (δηλαδή πάνω από 70%) υπερβαίνει αυτή την τιμή αναφοράς.
Μάλιστα, η συγκεκριμένη μεθοδολογία δεν θα χρησιμοποιηθεί μόνο για τον αρχικό προσδιορισμό των Νομών όπου θα επιβληθεί πλαφόν, αν βέβαια δώσουν το «πράσινο φως» τα συναρμόδια υπουργεία.
Κι αυτό γιατί τα στοιχεία θα επικαιροποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ώστε αν για παράδειγμα κάποια περιοχή αποκλίνει στην πορεία από αυτό το κριτήριο, τότε να προστεθεί κι αυτή σε όσες έχει ήδη εφαρμοσθεί το μέτρο.
Επισημαίνεται πως με βάση την τεχνική επεξεργασία των στοιχείων από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων για το τελευταίο δίμηνο, η οποία προηγήθηκε, δυσανάλογα υψηλές τιμές φαίνεται να εντοπίζονται στα νησιά, αλλά και στην Ευρυτανία, τη Θεσπρωτία,το Κιλκίς και τη Φωκίδα.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, ίσως η μεθοδολογία να προσφέρει μία λύση.
Η εισήγηση προβλέπει την επιβολή πλαφόν έως τις 30 Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, και η διάρκεια εφαρμογής του θα αποφασισθεί από τα δύο υπουργεία.
Ωστόσο, και η διάρκεια εφαρμογής του θα αποφασισθεί από τα δύο υπουργεία.