Η BP ανακοίνωσε την ακύρωση της σχεδιαζόμενης κατασκευής μονάδας βιοκαυσίμων στο διυλιστήριό της στο Ρότερνταμ, επιφέροντας ένα ακόμη πλήγμα στις φιλοδοξίες της Ευρώπης για την επέκταση προηγμένων βιοκαυσίμων, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters. Η εταιρεία επιβεβαίωσε τη Δευτέρα (22/9) ότι δεν θα προχωρήσει στην κατασκευή της αυτόνομης μονάδας και θα επικεντρωθεί αντ’ αυτού στην κατεργασία βιοκαυσίμων σε υφιστάμενα διυλιστήρια, μια φθηνότερη και λιγότερο ριψοκίνδυνη λύση.
Εκπρόσωπος της BP ανέφερε πως το έργο δεν πληροί πλέον τα κριτήρια απόδοσης κεφαλαίου της εταιρείας, τα οποία έχουν ευθυγραμμιστεί με τις δραστηριότητές της στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
Για τη μονάδα
Το έργο του Ρότερνταμ εντασσόταν σε ένα ευρύτερο επενδυτικό πλάνο που, σύμφωνα με παλαιότερες εξαγγελίες της BP, θα μπορούσε να προσφέρει 50.000 βαρέλια βιοκαυσίμων ημερησίως έως το 2030.
Κανένα από αυτά τα έργα δεν έφτασε σε τελική επενδυτική απόφαση. Σήμερα, η BP παράγει περίπου 10.000 βαρέλια ημερησίως μέσω συγκατεργασίας στα διυλιστήριά της και βασίζεται κυρίως στη βραζιλιάνικη κοινοπραξία της με την Bunge, η οποία παράγει αιθανόλη από ζαχαροκάλαμο.
Η μονάδα της στην Καστεγιόν της Ισπανίας είναι το μοναδικό μεγάλο έργο που παραμένει υπό αξιολόγηση.
Η απόσυρση της BP έρχεται λίγες μόνο εβδομάδες μετά την απόφαση της Shell να ακυρώσει το δικό της έργο στο Ρότερνταμ — μια μονάδα που σχεδιαζόταν να παράγει 820.000 τόνους ετησίως ανανεώσιμου ντίζελ και βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF).
Η Shell επικαλέστηκε έλλειψη ανταγωνιστικότητας και κατέγραψε απομειώσεις έως και 1 δισ. δολάρια.
Οι διαδοχικές αποχωρήσεις από τα δύο μεγαλύτερα ευρωπαϊκά πετρελαϊκά μεγαθήρια καταδεικνύουν τις αυξανόμενες προκλήσεις για τον κλάδο των προηγμένων βιοκαυσίμων, παρά την ισχυρή πολιτική στήριξη της ΕΕ.
Οι υψηλές τιμές πρώτων υλών, η αστάθεια στο κανονιστικό περιβάλλον και οι πιέσεις των μετόχων για υψηλότερες αποδόσεις καθιστούν μη βιώσιμες τις δαπανηρές, αυτόνομες επενδύσεις.
Ως εκ τούτου, οι δύο εταιρείες επαναπροσανατολίζουν τα κεφάλαιά τους σε δραστηριότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όπου η κερδοφορία θεωρείται πιο προβλέψιμη.
Οι ακυρώσεις αφαιρούν από τον ευρωπαϊκό χάρτη περισσότερους από ένα εκατομμύριο τόνους αναμενόμενης νέας παραγωγικής ικανότητας, δημιουργώντας σοβαρά ερωτήματα για το πώς η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιτύχει τους δεσμευτικούς της στόχους για βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο.
Σύμφωνα με τον κανονισμό ReFuelEU, οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να χρησιμοποιούν τουλάχιστον 6% SAF έως το 2030, με σταδιακή αύξηση του ποσοστού τα επόμενα χρόνια.
www.worldenergynews.gr