Σε νέα υψηλά έτους τα περιθώρια (margins) των διυλιστηρίων για τον Ιούλιο, συνεπικουρούμενα από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου ανεβάζουν τις ταχύτητες του επενδυτικού ενδιαφέροντος για τα διυλιστήρια, καθώς οι τιμές - στόχοι των μετοχών είναι σε υψηλότερα επίπεδα.
Ωστόσο, ανέκαμψαν απότομα στα 13-14 δολάρια/βαρέλι από τον Μάιο, τροφοδοτούμενα από τις λιγότερο αναμενόμενες προσθήκες δυναμικότητας, τις διακοπές λειτουργίας στο διυλιστήριο Dagnote της Νιγηρίας, χωρητικότητας 650 kb/d, και τις κρίσεις εφοδιασμού στη Μέση Ανατολή, ανεβάζοντας τον μέσο όρο του δεύτερου τριμήνου στα 12 δολάρια/βαρέλι.
Η εκτίμηση της Pantelakis για το περιθώριο κέρδους της ΜΟΗ για το 2025 υποχώρησε κατά 15% στα 9,5 δολάρια/βαρέλι (8,4 δολάρια) το πρώτο τρίμηνο, αλλά έσοδα από ασφάλιση ύψους 260 εκατομμυρίων ευρώ (εκ των οποίων 200 εκατομμύρια ευρώ για διακοπή λειτουργίας) αντισταθμίζουν την απώλεια. Μετά την αποκατάσταση των διυλιστηρίων το τρίτο τρίμηνο του 2025, το περιθώριο κέρδους για το 2026 αυξάνεται κατά 8% στα 12,4 δολάρια/βαρέλι.
Αντίστοιχα για τα ΕΛΠΕ για την περίοδο 2025 -2026 τα margins αναμένονται στα 11,7 -12,2 δολ/ βαρέλι μετά την αναβάθμιση της Ελευσίνας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή - στόχος για την Motor Oil είναι στα 31,7 ευρώ ενώ για τα ΕΛΠΕ (HelleniQ Energy) πάνω από τα 9 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση η κεφαλαιοποίηση της πρώτης έχει επανέλθει στα 2,789 δισ ενώ για τα ΕΛΠΕ είναι στα 2,354 δισ.
www.worldeenrgynews.gr