Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025

Μότορ Όιλ: Απαραίτητο το νέο τερματικό LNG στους Αγ. Θεόδωρους αν διακοπεί το ρωσικό αέριο

Η υλοποίηση νέου τερματικού LNG στους Αγ. Θεόδωρους αποτελεί λύση για την περίπτωση που η χώρα μας χάσει μελλοντικά την προμήθεια ρωσικού αερίου μέσω του αγωγού Turk Stream.



Τα παραπάνω τονίζει η Διώρυγα Gas, θυγατρική της Μότορ Όιλ, στα πλαίσια της διαβούλευσης για το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ που ολοκληρώθηκε.

Όπως ενδεικτικά αναφέρει η εταιρεία, υπό το πρίσμα της διακοπής του ρωσικού αερίου μέσω Ουκρανίας (180 TWh/έτος έλλειμμα ή 15 TWh το μήνα ή 3-4 νέα FSRUs) και με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της Ευρώπης, δημιουργείται η ανάγκη για τη δημιουργία μίας πύλης εισόδου LNG στην Ελλάδα για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το FSRU της DIORIGA GAS μπορεί να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο τόσο για την εγχώρια όσο και για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια εξασφαλίζοντάς την.

Η δημιουργία μίας δεύτερης πύλης εισόδου στο νότιο άκρο του ΕΣΦΑ αποτελεί τη μόνη λύση για: 

• Την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού στην Ελλάδα. 

• Την επαύξηση των δυνατοτήτων περαιτέρω εξαγωγών χωρίς μεγάλες επενδύσεις σε αγωγούς και σταθμούς συμπίεσης

Ταυτόχρονα, η Διώρυγα Gas τονίζει τα εξής:

"Μην ξεχνάμε ότι σε περίπτωση διακοπής τροφοδοσίας από τον Turkstream, η Ελλάδα θα πρέπει να εξασφαλίσει 36-38 TWh/year (H Ρεβυθουσα το 2024 εισήγαγε 18 TWhs και το 2023 28 TWHs). Επομένως η λειτουργία μόνο της Ρεβυθούσας δεν αρκεί, και είναι εύλογο το ερώτημα αν είναι σε θέση εκεί που βρίσκεται με τις υπάρχουσες διασυνδέσεις, το FSRU Αλεξανδρούπολης να καλύψει το έλλειμμα των ρωσικών ροών από μόνο του ή χρειάζεται και νέο τέρμιναλ που να εξασφαλίζει την αυξημένη ελληνική ζήτηση σε ΥΦΑ;"

Καταλήγοντας, η εταιρεία ζητά ίση μεταχείριση και απρόσκοπτη πρόσβαση στο δίκτυο του ΕΣΦΑ. "Σε αντίθεση με την υλοποίηση του συνόλου των υπέρμετρων έργων στο προτεινόμενο δεκαετές του ΔΕΣΦΑ, η χρηματοδότηση με (€179 εκ.) της DIORIGA GAS θα εξασφαλίσει την υλοποίηση ενός FSRU τόσο για την εγχώρια όσο και για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια. Με τον τρόπο αυτό το συνολικό επενδυτικό κόστος για υποδομές φυσικού αερίου στα επόμενα έτη θα ανέλθει στα €0,88 δισ. (0,7δις ΔΕΣΦΑ και 0,17δις ΔΙΩΡΥΓΑ) και όχι τα €1,3 δις. του προτεινόμενου προϋπολογισμού του ΔΕΣΦΑ".