Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2021

Μετατροπή δίχρονων κινητήρων πρόωσης αξιοποίησης εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων

Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä πρόκειται να λανσάρει στις αρχές του 2022 το Two-Stroke Future Fuels Conversion Platform, μια καινοτόμο και πατενταρισμένη τεχνολογική λύση, η οποία θα επιτρέψει τη γρήγορη και χαμηλού κόστους μετατροπή των δίχρονων κινητήρων πρόωσης ώστε να καταναλώνουν τα ναυτιλιακά καύσιμα του μέλλοντος.


Η εν λόγω λύση μετασκευής θα επιτρέπει στα πλοία σε πρώτο στάδιο να καταναλώνουν ως καύσιμο LNG, με αμελητέα ολίσθηση μεθανίου από τον κινητήρα, ενώ ο αρθρωτός της σχεδιασμός παρέχει μια πλατφόρμα η οποία μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω, προκειμένου να επιτραπεί η υιοθέτηση εναλλακτικών πράσινων καυσίμων ή μειγμάτων καυσίμων, όταν αυτά γίνουν διαθέσιμα στην αγορά.

Η Wärtsilä ολοκλήρωσε πρόσφατα το σχετικό πρόγραμμα ανάπτυξης, με την επιτυχή πραγματοποίηση δοκιμών στο εργαστήριο ανάπτυξης δίχρονων κινητήρων στην Τεργέστη. Η εταιρεία MSC Shipmanagement συνεργάστηκε με τη Wärtsilä κατά τη διαδικασία της ανάπτυξης αλλά και των δοκιμών της εν λόγω πλατφόρμας, ενώ σε επόμενο στάδιο πρόκειται να πραγματοποιήσει και μια επίδειξη της καινοτόμου αυτής τεχνολογίας σε ένα containership του στόλου της, που είναι εξοπλισμένο με κινητήρα Wärtsilä RT-flex96C-B.

Ένα από τα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά της λύσης Two-Stroke Future Fuels Conversion Platform είναι το κρυογενικό σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, το οποίο, σε συνδυασμό με το επαναστατικό σύστημα ψεκασμού καυσίμου που διαθέτει, παρέχει ευελιξία και βελτιωμένη λειτουργική απόδοση σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας. Ανάμεσα στα αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα που προσφέρει η συγκεκριμένη τεχνολογική λύση είναι και η δυνατότητα συμμόρφωσης με τους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, παρατείνοντας έτσι τη διάρκεια της επιχειρησιακής ζωής των πλοίων.

(Ναυτικά Χρονικά)