Η κυβέρνηση θέλει να καταστήσει τη Φινλανδία ουδέτερη σε άνθρακα μέχρι το 2035.
Η νέα κυβέρνηση της Φινλανδίας θα προτείνει, αργότερα φέτος, αύξηση φόρου για τα ορυκτά καύσιμα που χρησιμοποιούνται για τις μεταφορές καθώς και μέτρα για τη διευκόλυνση της επέκτασης δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ανέφερε το υπουργείο περιβάλλοντος της χώρας στο Reuters τη Δευτέρα 9/9/2019.
Η κυβέρνηση, από τον Ιούνιο, θέλει να καταστήσει τη Φινλανδία ουδέτερη σε άνθρακα μέχρι το 2035.
Σύμφωνα με την EDGAR της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τη βάση δεδομένων εκπομπών για την παγκόσμια ατμοσφαιρική έρευνα, εκπέμπει 8.48 τόνους διοξειδίου του άνθρακα κατά κεφαλήν το 2017.
Συγκριτικά, η Νορβηγία εκπέμπει 8,85 τόνους κατά κεφαλήν και η Σουηδία μόλις 5,13 τόνους.
Υστέρηση έναντι της Νορβηγίας και της Σουηδίας
Η Φινλανδία έμεινε πίσω από τη Νορβηγία και τη Σουηδία όσον αφορά την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων - στα τέλη του 2018. Ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Φινλανδίας μόλις ξεπέρασε τις 2.400 μονάδες.
Στη Νορβηγία, αντίθετα, περισσότερα από 46.000 πωλήθηκαν μόνο το περασμένο έτος, χάρη σε γενναιόδωρα φορολογικά κίνητρα
Μια ομάδα εργασίας υπουργών για την πολιτική για το κλίμα και την ενέργεια ελπίζει να αλλάξει αυτό, δήλωσε ο Riikka Yliluoma, ειδικός σύμβουλος του υπουργού περιβάλλοντος της Φινλανδίας.
"Ήδη το φθινόπωρο ο στόχος είναι να οριστικοποιηθούν οι πράξεις στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να αυξηθεί ο φόρος στα ορυκτά καύσιμα στις μεταφορές", ανέφερε.
Υπάρχουν επίσης σχέδια για τη θέσπιση νέων επιδοτήσεων για μέτρα ενεργειακής απόδοσης σε κτίρια κατοικιών, ανέφερε.
Μείωση των εκπομπών σε όλους τους τομείς
Το μέγεθος του φόρου επί των καυσίμων και της επιδότησης ηλεκτρικής ενέργειας θα καθοριστεί ως μέρος του δημοσιονομικού προϋπολογισμού της Φινλανδίας για το 2020, δήλωσε ο Outi Honkatukia, ο κύριος διαπραγματευτής της χώρας για την αλλαγή του κλίματος.
Η ομάδα εργασίας θα αναθέσει επίσης νέες μελέτες για τον εντοπισμό των καλύτερων μέτρων για την επίτευξη της ουδετερότητας του άνθρακα έως το 2035, δήλωσε ο Yliluoma.
Αυτά θα περιλαμβάνουν μελέτες για τη μείωση των εκπομπών σε όλους τους τομείς και την αύξηση της χρήσης των καταβόθρων δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα για τις βαριές βιομηχανίες της χώρας.
Η βιομηχανία παράγει πάνω από τις μισές ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της Φινλανδίας, ακολουθούμενη από παραγωγή και μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες ευθύνονται για λίγο περισσότερο από 10% η καθεμία, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ.
www.worldenergynews.gr
Η κυβέρνηση, από τον Ιούνιο, θέλει να καταστήσει τη Φινλανδία ουδέτερη σε άνθρακα μέχρι το 2035.
Σύμφωνα με την EDGAR της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τη βάση δεδομένων εκπομπών για την παγκόσμια ατμοσφαιρική έρευνα, εκπέμπει 8.48 τόνους διοξειδίου του άνθρακα κατά κεφαλήν το 2017.
Συγκριτικά, η Νορβηγία εκπέμπει 8,85 τόνους κατά κεφαλήν και η Σουηδία μόλις 5,13 τόνους.
Υστέρηση έναντι της Νορβηγίας και της Σουηδίας
Η Φινλανδία έμεινε πίσω από τη Νορβηγία και τη Σουηδία όσον αφορά την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων - στα τέλη του 2018. Ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Φινλανδίας μόλις ξεπέρασε τις 2.400 μονάδες.
Στη Νορβηγία, αντίθετα, περισσότερα από 46.000 πωλήθηκαν μόνο το περασμένο έτος, χάρη σε γενναιόδωρα φορολογικά κίνητρα
Μια ομάδα εργασίας υπουργών για την πολιτική για το κλίμα και την ενέργεια ελπίζει να αλλάξει αυτό, δήλωσε ο Riikka Yliluoma, ειδικός σύμβουλος του υπουργού περιβάλλοντος της Φινλανδίας.
"Ήδη το φθινόπωρο ο στόχος είναι να οριστικοποιηθούν οι πράξεις στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να αυξηθεί ο φόρος στα ορυκτά καύσιμα στις μεταφορές", ανέφερε.
Υπάρχουν επίσης σχέδια για τη θέσπιση νέων επιδοτήσεων για μέτρα ενεργειακής απόδοσης σε κτίρια κατοικιών, ανέφερε.
Μείωση των εκπομπών σε όλους τους τομείς
Το μέγεθος του φόρου επί των καυσίμων και της επιδότησης ηλεκτρικής ενέργειας θα καθοριστεί ως μέρος του δημοσιονομικού προϋπολογισμού της Φινλανδίας για το 2020, δήλωσε ο Outi Honkatukia, ο κύριος διαπραγματευτής της χώρας για την αλλαγή του κλίματος.
Η ομάδα εργασίας θα αναθέσει επίσης νέες μελέτες για τον εντοπισμό των καλύτερων μέτρων για την επίτευξη της ουδετερότητας του άνθρακα έως το 2035, δήλωσε ο Yliluoma.
Αυτά θα περιλαμβάνουν μελέτες για τη μείωση των εκπομπών σε όλους τους τομείς και την αύξηση της χρήσης των καταβόθρων δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα για τις βαριές βιομηχανίες της χώρας.
Η βιομηχανία παράγει πάνω από τις μισές ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της Φινλανδίας, ακολουθούμενη από παραγωγή και μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες ευθύνονται για λίγο περισσότερο από 10% η καθεμία, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ.
www.worldenergynews.gr