Το πρόσωπο του Μάνουελ Ρομέρο λάμπει: Το γεγονός ότι εξακολουθεί να είναι μέρος μιας πρωτοποριακής επιτυχίας στην ηλικία των 60 ετών κάνει τον χημικό μηχανικό περήφανο.
Η κηροζίνη είναι το καύσιμο που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα και θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβές για το περιβάλλον. Ως εκ τούτου υπάρχουν ήδη πολλά ερευνητικά έργα με σκοπό την παραγωγή συνθετικής κηροζίνης, δηλαδή χωρίς πετρέλαιο. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στη βιομηχανική περιοχή του Μόστολες είναι μάλιστα το εξής: ανάμεσα σε ένα εμπορικό κέντρο και μία αντιπροσωπία αυτοκινήτων, σε ένα χώρο μικρής έκτασης, παράγεται όχι απλώς συνθετική κηροζίνη, αλλά κηροζίνη που προέρχεται από ηλιακή ενέργεια.
Επενδύσεις σε νέες μορφές κηροζίνης για τις αερομεταφορές
Πρόκειται για μια πρωτοποριακή ιδέα καθώς το "Sun-to-liquid", όπως ονομάζεται, καταναλώνει σημαντικά λιγότερους πόρους και χώρο από ό,τι για παράδειγμα η βιο-κηροζίνη. Όταν η συνθετική κηροζίνη καίγεται στον αέρα της μηχανής του αεροσκάφους δεν προκαλεί βέβαια απαραίτητα λιγότερους ρύπους από την συμβατική πετρελαϊκή κηροζίνη.
Η διαφορά ανάμεσα σε αυτές έγκειται κυρίως στον τρόπο παραγωγής τους. Για την βιο-κηροζίνη «καταστρέφονται τα δάση ώστε να παραχθούν οι πρώτες ύλες», λέει ο Ρομέρο. «Επιπλέον, εξαιτίας της τεράστιας ζήτησης συγκεκριμένων φυτών, οι τιμές των τροφίμων ανεβαίνουν». Για την βιολογική κηροζίνη που παράγεται στο πλαίσιο του πρότζεκτ "Sun-to-liquid" από την άλλη πλευρά χρειάζεται μόνο ηλιακό φως, νερό και διοξείδιο του άνθρακα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lufthansa είναι μία από τις αεροπορικές εταιρείες που ήδη ερευνούν εναλλακτικές λύσεις για τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στις αερομεταφορές. Σε συνεργασία με την Windstrom παράγει συνθετική κηροζίνη στο διυλιστήριο Heide της Βόρειας Γερμανίας. Πρόκειται επίσης για έναν εναλλακτικό τρόπο παραγωγής καύσιμης ύλης για αερομεταφορές και μάλιστα πιο βιώσιμο από άλλα γνωστά βιοκαύσιμα. Εντούτοις αυτή η μορφή συνθετικής κηροζίνης δεν είναι ακόμη ανταγωνιστική σε σύγκριση με τη συμβατική κηροζίνη.
(Deutsche Welle)