Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Το ύψος της πτώσης στην κερδοφορία της Μότορ Όιλ και των ΕΛΠΕ που βλέπει η UBS για το α τρίμηνο του 2018

Καθώς το ενδιαφέρον της αγοράς στρέφεται στην πορεία των διυλιστηρίων τόσο ενόψει της πορείας ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ όσο και λόγω της Μότορ Όιλ η UBS δημοσιοποιεί τις εκτιμήσεις για  την κερδοφορία και τα αποτελέσματα του α τριμήνου του 2018.

Συνολικά για τα ευρωπαικά διυλιστήρια η UBS προβλέπει μείωση των περιθωρίων κέρδους στα 3,8 δολ/βαρέλι έναντι 4,3 δολ που ήταν οι αρχικές της εκτιμήσεις. Αυτό συνέβη λόγω μείωσης της ζήτησης και αύξησης της τιμής του πετρελαίου. H αδυναμία ήταν συνολική με εξαίρεση τα περιθώρια στο crude.


Παρά ταύτα η ανάλυση αναμένει βελτίωση των περιθωρίων στο β και γ τρίμηνο που θα επιτρέψει στην μέση διαμόρφωση για το σύνολο του 2018 μεταξύ 4,7 και 4,8 δολ/βαρέλι.

Για την Μότορ Όιλ η εκτίμηση είναι ότι στο α τρίμηνο θα εμφανίσει EBITDA 109 εκατ ευρώ έναντι 169 εκατ το α τρίμηνο του 2017 και καθαρό αποτέλεσμα 53 εκατ από 89.

Για τα ΕΛΠΕ οι προβλέψεις εκτιμούν για το α τρίμηνο του 2018 EBITDA 145 εκατ στο α τρίμηνο έναντι 229 το 2017 και καθαρά κέρδη 58 έναντι 126 εκατ. ευρώ το α τρίμηνο του 2017.

Στις τρέχουσες κεφαλαιοποιήσεις 18,58 ευρώ η Mότορ Όιλ διαπραγματεύεται 8,2 φορές τα κέρδη του 2018 και 7,8 αυτά του 2019 σύμφωνα με την UBS, 5,2 σχέση EV/EBITDA και 8,6% μερισματική απόδοση. Η τιμή – στόχος διατηρείται στα 22 ευρώ με ένδειξη buy.

Aντίστοιχα τα ΕΛΠΕ στα 8,40 ευρώ έχουν 8,7 φορές τα κέρδη του 2018, μερισματική απόδοση 5,4% και EV/EBITDA 6,4. Η τιμή –στόχος είναι τα 8,5 ευρώ με ένδειξη Neutral.

Kατά το α τρίμηνο τα περιθώρια της βενζίνης για τα ευρωπαικά διυλιστήρια έπεσαν κατά 7% χαμηλότερα και από τον 5ετή μέσο όρο κατά 4%. Και στο ντήζελ έπεσαν κατά 13% , 8% χαμηλότερα από τον μέσο όρο 5ετίας.

Οι αποτιμήσεις των ευρωπαικών διυλιστηρίων




Οι προβλέψεις για τα περιθώρια κέρδους στον κλάδο