Τετάρτη 14 Ιουλίου 2021

IEA: H αποδοτικότητα διύλισης θα αυξηθεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 21

Οι παγκόσμιες εργασίες διύλισης αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο λόγω των αυξανόμενων ποσοστών εμβολιασμού και της χαλάρωσης των μέτρων κοινωνικής απόστασης σε όλο τον κόσμο, ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) την Τρίτη. 






Ο ΙΕΑ που εδρεύει στο Παρίσι, ωστόσο, αναμένει ότι η τάση θα χάσει τη δυναμική της το χειμώνα, λόγω της εποχιακής συντήρησης των διυλιστηρίων. 

Τα διυλιστήρια σε όλο τον κόσμο μείωσαν σημαντικά τις δραστηριότητές τους το 2020, καθώς αντιμετώπισαν μια άνευ προηγουμένου πτώση της ζήτησης καυσίμων που προκλήθηκε από την πανδημία και τους περιορισμούς κινητικότητας.Τα lockdowns κατέστρεψαν πάνω από το 20% της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου.

Οι εργασίες διύλισης αυξάνονται από τον Φεβρουάριο καθώς ξεκίνησαν εκτεταμένα προγράμματα εμβολιασμού σε πολλές χώρες και μειώθηκαν οι περιορισμοί. 
Μετά τη στασιμότητα τον Μάιοη παγκόσμια αποδοτικότητα διύλισης αυξήθηκε κατά 1,6 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) τον Ιούνιο, ανέφερε ο IEA στη μηνιαία έκθεσή του.
Αυτή ήταν η μεγαλύτερη μηνιαία αύξηση από τον Ιούλιο του 2020, η οποία στήριξε τις τιμές του αργού πετρελαίου. Η αύξηση της προσφοράς προϊόντων και οι υψηλότερες τιμές του αργού πετρελαίου επηρέασαν αρνητικά τις ρωγμές των προϊόντων και τα περιθώρια διυλιστηρίου τον Ιούνιο. 

Ανοδικά η αποδοτικότητα

Οι ροές αναμένεται να αυξηθούν κατά επιπλέον 2,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο από τα επίπεδα του Ιουνίου, αλλά θα αρχίσουν να μειώνονται τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο καθώς ξεκινά η περίοδος συντήρησης των διυλιστηρίων. 
Το χάσμα μεταξύ της παγκόσμιας απόδοσης διυλιστηρίων το τέταρτο τρίμηνο του έτους και της κορυφής του το 2018 θα είναι περίπου 2,6 εκατομμύρια bpd.
Η παγκόσμια απόδοση δεν αναμένεται να φτάσει τα επίπεδα του 2018 έως το τέλος του επόμενου έτους, σύμφωνα με τον IEA. 
"Το κύριο έλλειμμα θα οφείλεται στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ενώ η Μέση Ανατολή, ορισμένες περιοχές της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής βρίσκονται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2018 το 2022", δήλωσε ο IEA.

Η δραστηριότητα των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων δεν αναμένεται να ανακάμψει στα προ-πανδημικά επίπεδα σύντομα, ανέφερε ο IEA. 
Ως αποτέλεσμα, οι ετήσιοι μέσοι ρυθμοί απόδοσης των κινεζικών διυλιστηρίων αναμένεται να ξεπεράσουν τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές κατά 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2022. Οι Κινέζοι διυλιστές έφτασαν σε ισοτιμία με τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια το 2019 όσον αφορά την απόδοση. 
Ο IEA εκτιμά ότι οι καθυστερημένες συνομιλίες από κορυφαίους παραγωγούς πετρελαίου για την απελευθέρωση περισσότερης προσφοράς θα μπορούσαν να καταλήξουν σε πόλεμο τιμών, ακριβώς όπως τα εμβόλια COVID-19 οδηγούν σε αύξηση τη ζήτηση πετρελαίου.

www.worldenergynews.gr