Στο 7,5% έφτασαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία σε σύγκριση με το 2,5% του 2019, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euractiv.
Η αύξηση των πωλήσεων συνδέεται εν μέρει με τα σημαντικά μπόνους που χορηγεί το σχέδιο Ανάκαμψης της χώρας, «France Relance» στο κοινό για να ενθαρρυνθούν και να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.
«Σημειώνεται ένα πρασίνισμα του στόλου των αυτοκινήτων και είναι πιο ισχυρό από ό, τι αναμενόταν. Το ηλεκτρικό μπόνους έχει τριπλασιάσει το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο έχει αυξηθεί σε περισσότερο από 7%», δήλωσε το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών της χώρας.
Η αιτία των μπόνους
Στο πλαίσιο του σχεδίου οικονομικής ανάκαμψης μετά τον COVID, η κυβέρνηση έχει θεσπίσει ένα σχέδιο για την υποστήριξη της αγοράς λιγότερο ρυπογόνων οχημάτων. Για τον λόγο αυτό, «δίνουμε αγοραστική δύναμη στα νοικοκυριά και υποστηρίζουμε έναν τομέα που βίωνε σημαντική κρίση» τόνισε χαρακτηριστικά η Γαλλίδα υπουργός Barbara Pompili.
Παρόλο που το υπουργείο αναγνωρίζει ότι «η μετάβαση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι μακρά», φαίνεται να βρίσκεται στο σωστό δρόμο προς το παρόν, καθώς τα ηλεκτρικά μπόνους έχουν αυξηθεί κατά 125.000 το 2021, σε σύγκριση με τα 117.000 που χορηγήθηκαν το 2020 και 50.000 το 2019.
620.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα στη Γαλλία
«Τον Ιούνιο του 2021, τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά οχήματα αντιπροσώπευαν σχεδόν το 16% των εγγραφών ελαφρών οχημάτων. Συνολικά, υπάρχουν περισσότερα από 620.000 ηλεκτρικά οχήματα στους γαλλικού δρόμους» δήλωσε ο Cécile Goubet, γενικός εκπρόσωπος της Εθνικής Ένωσης για την Ανάπτυξη της Ηλεκτρικής Κινητικότητας (Avere-France).
Ο Goubet τόνισε επίσης την «επιθυμία των Γάλλων να υιοθετήσουν μια πιο φιλική προς το περιβάλλον μορφή κινητικότητας». Η αγορά προσφέρει επί του παρόντος 200 διαφορετικά μοντέλα, σε σύγκριση με τα 60 που προσφέρονταν το 2018.
Ταχέα βήματα
Όμως, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για «πρασινοποίηση», ιδίως καθώς αντιμετωπίζουν μια σειρά κανονισμών, συμπεριλαμβανομένου του Euro VII που προβλέπει αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές CO2 και τους ρύπους.
Η Renault, για παράδειγμα, στοχεύει στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να φτάσουν το 90% έως το 2030, ενώ η PSA στοχεύει στις πωλήσεις σε ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in να φτάσουν το 70% έως το 2030.
Οι απαραίτητες υποδομές φόρτισης
Για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη δυναμική των ηλεκτρικών οχημάτων, η Γαλλία θα διασφαλίσει ότι «όλες οι περιοχές του δικτύου αυτοκινητοδρόμων θα είναι εξοπλισμένες με σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως το τέλος του 2022», ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Jean-Baptiste Djebbari.
Η Γαλλία είναι μια από τις καλύτερα εξοπλισμένες χώρες στην Ευρώπη όσον αφορά τα σημεία φόρτισης μετά την Ολλανδία. Αν και τουλάχιστον το 37% των κονδυλίων της ΕΕ πρέπει να διατεθεί για τη μετάβαση στην ενέργεια, η Γαλλία έχει δεσμευτεί να επενδύσει σχεδόν τα μισά κεφάλαια για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
www.worldenergynews.gr